رفع ابهام از مسائل پیش آمده درمورد نگاه بهارستان به طرح صیانت و شفاف شدن مسیر قانونگذاری در بحث فضای مجازی  دو فاکتوری بود که سبب شد،اکثر نمایندگان در نشست غیر علنی امروز مجلس نسبت به بازپس گیری طرح صیانت از کمیسیون ویژه اعلام موافقت کنند.

مجلس

همشهری آنلاین-خدیجه نوروزی:   نحوه بررسی طرح صیانت از فضای مجازی دستور کار ویژه نشست غیر علنی امروز بهارستان بود، دراین نشست که بیش از 160 دقیقه طول کشید موافقان و مخالفان بررسی طرح صیانت در صحن علنی نظراتشان را مطرح کردند.

رفع ابهام از مسائل پیش آمده درمورد نگاه بهارستان به طرح صیانت و شفاف شدن مسیر قانونگذاری در بحث فضای مجازی دو فاکتوری بود که سبب شد، اکثر نمایندگان نسبت به بازپس گیری طرح صیانت از کمیسیون ویژه و بازگرداندن طرح به صحن علنی مجلس اعلام موافقت کنند.از مجموع 241 نماینده حاضر در نشست غیر علنی مجلس 120 نماینده به بازگشت بررسی طرح صیانت از فضای مجازی رای موافق دادند.

رای نشست غیر علنی نمایندگان ، استمزاجی  است و بر اساس آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در صورتی که نمایندگان خواستار بازگشت طرحی  به صحن باشند، باید در خواست طرح با امضای جمعی از نمایندگان به هیات رئیسه ارایه شود و ژس از اعلام وصول آن توسط هیات رئیسه در نشست علنی بهارستان به رای گذاشته شود. 

در این باره محمد رشیدی،نماینده کرمانشاه به همشهری آنلاین گفت:رای جلسه غیرعلنی امروز مجلس در مورد طرح صیانت استمزاجی و در واقع زمینه ساز طرح رسمی درخواست بیش از 180 نماینده برای بازگشت طرح صیانت از فضای مجازی به صحن علنی مجلس است.

او با تاکید بر اینکه نمایندگان به این اجماع رسیده اند که صیانت در فضای مجازی امری ضروری است و در این خصوص اختلاف نظری وجود ندارد،افزود:در نشست غیر علنی صبح امروز دو دیدگاه مطرح شد یکی اینکه برخی دوستان معتقد بودند طرح  در کمیسیون مشترک سریع تر، راحت تر و با دقت نظر بیشتری بررسی می شود چرا که ممکن است در صحن پیشنهادات و تغییرات زیاد باشد و روند بررسی زمان بر شود ، در مقابل نیز اما برخی نمایندگان نظرشان این بود در موضوعی این چنین که اذهان عمومی به آن حساس شده است باید شفافیت وجود داشته باشند تا مردم هم در جریان  جزییات بررسی طرح قرار بگیرند و هم اینکه همه نمایندگان باید در باره  نظر دهند.

رشیدی در گفتگو با همشهری آنلاین ادامه داد : در کنار این دو دیدگاه ، اختلاف اساسی بر سر این موضوع بود که با توجه به حساسیت های به وجود آمده در بحث صیانت شفافیت در روند بررسی طرح ضروری است یا نه ؟ که  در نهایت تصمیم نهایی بر این شد برای اعمال شفافیت بیشتر و ابهام زدایی از  موارد مطرح شده مناسب است طرح صیانت  در صحن علنی مجلس بررسی شود.

نماینده کرمانشاه تاکید کرد :حساسیت افکار عمومی در مورد فضای مجازی و چگونگی قانونمند کردن فضای مجازی با توجه به این حساسیت شکل گرفته دو فاکتور اصلی بودند که اکثریت نمایندگان مجلس را برای بازگرداندن طرح صیانت از فضای مجازی به صحن علنی مجلس قانع کرد.

کد خبر 669120

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهنام IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    0 0
    چگونه خود نمایندگان محترم واعضای محترم دولت از تویتر و..... استفاده میکنند ولی برای ملت اشکال دارد؟؟؟؟؟
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    0 0
    دو دو دو